De trainingen voor de jeugd voor het seizoen 2017-2018 beginnen op maandag 04 september.  De indeling van de categorieën vindt U onder ‘Wedstrijden‘.

DagUurCategorie
Maandag19u-20uJeugd pupillen (2007-2008) *
Dinsdag19u-20uJeugd miniemen (2006) en ouder *
20u15-21u15Volwassenen gevorderden
Jeugd scholieren (2002) en ouder *
Woensdag20u-21uVolwassenen recreanten
Geen training in juli
Donderdag19u-20uWedstrijdgroep pupillen, miniemen en kadetten (in afspraak met trainers)
20-21uWedstrijdgroep vanaf kadetten (in afspraak met trainers)
20u-21uDames recreanten
Vrijdag19u-20uJeugd benjamins (2011, 2010, 2009) *

Als lid mag je aan meerdere trainingen deelnemen (waar dat past binnen je leeftijdscategorie), je bent niet gebonden aan een vaste dag.

Er zijn geen trainingen op feestdagen, of als er sneeuw ligt.

* Er is geen training voor de jeugd tijdens de schoolvakanties.

Wat doen we zoals tijdens trainingen?

Alles hangt natuurlijk af van de trainer en het weer. Bovendien doen we ook niet tijdens alle trainingen hetzelfde. Maar om een beeld te geven: om te beginnen doen alle leden looptrainingen: lange afstand, intervals, sprint…

Benjamins en pupillen doen de looptraining vaak in spelvorm zodat het afwisselend en leuk blijft. Ze beoefenen ook verspringen, hoogspringen en kogelstoten. Verder krijgen ze initiatie in:

  • discus: werpen met alternatief materiaal: frisbee, fietsbanden..
  • speer: werpen met tennisballen
  • horden: springen over hindernissen
  • aflossing: estafette

Miniemen, kadetten en scholieren beoefenen buiten lopen alle disciplines:

  • verspringen
  • hoogspringen
  • hinkstapspringen
  • discuswerpen
  • kogelstoten
  • speerwerpen
  • hoogspringen
  • hordenlopen
  • aflossing
  • startblokken…

Voor junioren en volwassenen is er geen specifieke trainer voor de kampnummers (werpen, springen en sprint) maar de atleten kunnen dit uiteraard beoefenen.

Volwassenen recreanten trainen met vooraf opwarming en stretching. Je zal ongeveer een half uur effectief lopen.  Meestal is dit in de vorm van verschillende afstanden, oefeningen, intervals … Je zal na een training ongeveer 5 kilometer gelopen hebben.

Volwassenen gevorderden trainen in de vorm van intervals. Je zal bijna de hele training effectief lopen en rond de 10 kilometer afleggen.